CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, April 26, 2011

saya belum bersedia lah awak . . . .

tengok tuh , selalu ja salah anggap tau . .
harhahar tajuk entry ?
yang aku maksudkan itu , encik mid-year exam . . . .
ha , naaah , mana yg berkenaan jangan kecut perut .tapi tak apa , kalau saya disini masih lagi boleh bersenang-lenang menaip , anda juga wajar jugak bersenang-lenang . . . macam saya . . . .
maka result add math pun dapat 42% , macam saya . . . . .

humm perasaan bercampur-aduk . resah . gelisah . takut .
ntah apa yang diresahkan , apa yang digelisahi , dan apa yang ditakutkan juga pun x dapat nak saya katakan . biasalah , gemuruh . . !

macam mana ni ? rasanya dah tak sanggup meneruskan ikatan suci dengan en.BiOlogy lagi .
saya tak tahu . jangan salahkan saya . mana saya sangka semua nie akan terjadi . dahulu , saya fikir dia yang terbaek buat saya , tapi sayang nya . hampa . tak tahu apa yang patut dibuat sekarang nie . mahu diteruskan sahajakah ? atau sampai di sini sahaja ?
kalau diteruskan ,
mungkin sudah hilang rasa ikhlas . . .
kalau ada pun , hanya sedikit . mungkin .
bonda yang amat memahami tidak pernah memaksa .
menyuruh nya juga tidak .


tapi , yang pastinya , semua ini tetap juga harus ditempuhi . harus di jalani . harus !
walaupun
entah apa cell-cell , enzymes , lipids (dan byk lg yg masih belum dihafal) mahu dari aku pun masih x dpt dijelaskan . tak ada apa-apa yang sia-sia di dunia .
kemon soffina . ini bukan awak ! soffina yang saya kenal waktu darjah satu dua tiga empat lima dan enam dulu tak pernah protes . awak ingat x wktu dimana awak seorang pelajar yg cemerlang (agk cemerlang) ? itu sewaktu awak kecik-kecik dulu . waktu awak ke sekolah dengan ayahanda . wktu dimana ayahanda juga yang mengajar bahasa eng . kelas awk . awak happy ! awak tak pernah menyoal ! awak lakukan semua yang disuruh ! awak tak pernah kenal apa itu 'tension' ! dan yang penting , awak ikhlas ! . . . . .


kini masa untuk mncari diri saya sndiri .
ya , saya perlukan setiap org disekeliling saya sekarang .
doakan lah kejayaan saya .
saya juga akan mendoakan kejayaan kamu-kamu semua .
INSHAALLAH

tapi sekiranya result tidaklah seberapa , sekadar okay-okay , janganlah gelakkan saya ya ?
mentang-mentang lah malam ini rasanya seperti terhegeh-hegeh menaip mnggunakan bahasa sebegini . .
s a j a , s u k a  -  s u k a .  .  .  .





En.biO , saya percaya kadang-kadang result tu bukan penting sangat

yang lagi penting is effort  . . . . . . .




No comments:

Post a Comment