CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 10, 2012

Aku baik baik saja :')




 Nak tahu ? aku pandai mengayat . tapi dalam phone saja .
bila dia merajuk , kejap je aku pujuk dia dah baik . Tak susah pun nak jaga dia ni :D
tapi
Gerun waktu aku tengok dia marah .
memang padan dengan muka aku pun . aku tahu aku banyak buat masalah dekat dia .
aku tahu , sejak awal lagi , disebabkan aku , banyak mulut-mulut jahat yang cakap buruk buruk pasal dia .
sehingga hari ini , mulut mulut itu tak pernah penat .
Serius , gerun aku tengok dia marah .
kalau dalam henpon , boleh lagi aku pujuk atau tenangkan dia .
tapi bila depan depan , dengan nada suara dia yang seolah-olah macam dah penat melayan aku ,
yang seolah-olah macam aku ada buat kesalahan besar ,
aku mampu diam saja . tadi pun dia ada marah .
aku terkejot . takut . dan tak sanggup nak terus dengar suara marah dia . 
terus aku off henfon
aku ingat lagi hari itu . 
suara aku tak cukup kuat . dia tak dengar apa aku cakap kemudian 
dia marah marah  tengking aku . 
padan muka aku . memang dah banyak kali aku buat orang marah sebab suara perlahan aku .
aku tahu , banyak orang tak puas hati , aku tahu .
tapi , tak mengapa . itu perkara kecik kecik sahaja :') aku masih lagi okay . betul .
sungguh . aku memang suka cari gaduh , tapi tak pandai nak gaduh .
kan aku dah cakap , aku ni lemah orangnya .
aku tahu , semuanya tak mungkin sempurna seperti yang aku harapkan .
 kekadang , aku berterimakasih besar besar pada dia .
sebab pernah uji aku dengan ujian yang buat aku rasa aku cukup hebat sebab dah berjaya hadapinya semasa 1 bulan 1 hari kami bersama :')
Ujian itu ajarkan aku supaya lebih tabah untuk aku hadapi ujian ujian yang entah ape ape sangat lah ni kan .. Hehehe .
 
 




dan aku bersedia untuk ujian yang seterusnya

 
 








No comments:

Post a Comment