CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, November 13, 2011

S o r r y note





sekarang bukan masa untuk berbahasa bunga-bunga .
jadi , enchek belog , beri saya seberapa banyak ruang untuk saya luahkan semuanya .

biar kamu tahu , biar kamu faham .






Dear ,
Ahmad Sobri bin Shaari .

sudah berbulan-bulan kamu datang dan nama kamu duduk paling atas dalam carta hati aku , namun nama
 kamu tak pernah ada dalam diari  aku . 
kau berikan aku satu tittle "one less lonely girl " and lifted my feet off the ground and spinn me
around . kau yakinkan aku yang kisah kita bukan kisah dongeng dan kisah kita bukan sebuah mimpi .
maka nama kau tak pernah terukir walau sebaris pun dalam diari aku .
kau bukan kisah dongeng , kau bukan putera dari mana-mana kayangan dan kau juga bukan pari-pari utusan mana-mana perang .
kau adalah KAU ! kau yang aku nanti-nanti selama ni dan KAU yang DIA janjikan untuk temukan dengan aku tiap kali aku berdoa . 
aku kira kau hebat . kau penyabar . kau memahami . kau jujur . kau mudah memaafkan . kau lucu . jiwa kau jiwa halus . kau punya personaliti yang jarang ada pada orang-orang yang pernah aku jumpa .
sebelum kenal kau , siapa sangka semua itu ada pada kau . aku bahagia dapat kenal kau . bahagia dapat rasa cinta kau . bahagia dapat balas cinta kau . bahagia dapat kongsi cerita dengan kau . bahagia dapat mengarut sama-sama dengan kau . bahagia dapat usyar dan kutuk orang dengan kau . bahagia dapat buat bising dengan kau . bahagia dapat kena marah dengan ustazah sebab makan sekali di kantin dengan kau . bahagia dapat duduk diam-diam dalam kelas,tutup pintu dan tingkap serta langsir,pasang lagu dan update blog sama-sama dengan kau . bahagia dapat sama-sama search sejarah tentang kerajaan-keeajaan awal dengan nama pelik-pelik dengan kau .bahagia dapat berbondong-bondong keluar sama-sama dari blik kaunseling lepas kena halau .
bahagia dapat sembang hal agama dengan kau . bahagia dapat sembang pasal mat indera dan mat sabu dengan kau . bahagia dapat tukar background netbook kau dengan gambar aku . bahagia dapat kongsi cerita laksamana sunan dengan kau . bahagia dapat guna gelaran sang ratu soffina dengan  laksamana sobri dengan kau . bahagia dapat kena usik dengan pak cik Shafril sebab pakai nametag kau . bahagia dapat masukkan nametag kau kedalam mesin basuh sterusnya patahkan nametag kau . bahagia dapat hadiahkan nametag baru sumbangan ikhlas daripada cikgu wan dan Madam rodiah untuk kau . bahagia dapat habiskan kredit RM10 bercakap dua jam sebelum kau pergi tidur di gunung jerai .bahagia dapat rasa macam janda bila lima hari kau tinggal aku . bahagia dapat tunjukkan mashaf puisi yang kau siapkan khas unutuk aku pada semua budak kelas 4sc1 dan cakap dalam hati ' hampa ada ? ' .
bahagia dapat curi-curi buka fesbuk kau dan baca mesej-mesej kau . bahagia dapat tau ramai bunian-bunian gunung Jerai yang join kem berkenan dengan kau dan siap luahkan sendiri pada kau  . tapi pengkhabaran tentang keampuhan sang Ratu soffina telah kuburkan niat bunian-bunian tadi untuk bawa kau terbang jauh dari aku  . bahagia dapat rahsiakan tentang hubungan kita dan buat drama berbabak-babak dekat Teras Naka . bahagia dapat buat muka dyorang terlopong masa buat pendedahan konspirasi hubungan kita . bahagia dapat err .. dapat errr . . cukup dulu sampai sini .

 kau fikir aku puas dapat merajuk dengan kau selama dua malam hari tu ? kau silap  .  
hati aku cuma pada kau . happy aku , gelak aku , bahagia aku , ada pada kau . 
kau fikir aku boleh tidur dengan tenang bila paksa diri untuk endahkan mesej maaf yang kau hantar ?
aku cuma mahu kau tahu . aku perempuan . aku ada hati . aku ada rasa cemburu . aku sensitip .
aku mahu kau tahu aku mahu cuma ada kau dan ada aku . aku tak suka orang yang sama dan masalah yang sama ganggu hubungan kita .
dan mula dari situ , aku mula suka merajuk . mula suka buat perangai . mula suka rasa diri macam sang ratu .
itu nak , ini nak , tak nak itu , tak nak ini .
dan aku juga sedar 
selepas rekod tempoh merajuk paling lama yang aku berjaya pecahkan iaitu 2 malam ,
kau berubah . sejak itu aku rasa like im the only girl in the world . *betul , tak tipu*
kau yang selalu mengalah , kau jujur , kau memahami aku dan kau sangat mudah memaafkan aku .
betul-betul aku rasa macam Tuan Puteri .




. . tapi . .
silap aku selalu biarkan kau seorang dengan rasa marah yang aku hempaskan pada kau . 
silap aku biarkan kau seorang dalam fikirkan soal hala tuju hubungan kita .
silap aku jadikan kau tempat dipersalahkan bagi benda alah yang cetuskan perang kecil dalam hubungan kita .
silap aku ragui kesetiaan kau sedangkan kau terlalu jujur pada aku.
silap aku biarkan aku tenggelam dengan kesalahan aku bila kau terus-menerus memaafkan aku .
silap aku memperkecil-kecilkan kesabaran kau terhadap aku .
silap aku biarkan kau rasakan semua itu yang pernah aku rasai awal hubungan kita dahulu keseorangan .
silap aku biarkan rasa cemburu dan dendam lama itu terlalu lama .
silap aku untuk lebih memilih untuk dihargai dari menghargai kau .
salah aku , sayang . salah aku .
maafkan aku  .
tak pernah awin rasa seangkuh tadi , tak pernah awin rasa sekesal sekarang .
sekali lagi , awin minta maaf .







*begging you to stay . im sorry !






       
love and sorry ,        

No comments:

Post a Comment