CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, December 11, 2011

Hari Tua Kamu ♥






selamat hari tua , syg :'D
wish i could be there with you today , on your birthday .

tapi tak mengapa . apa boleh buat bila suami pergi medan perang . secara paksa . urgh . tragisnyaaa .
saya kira pagi tadi seharusnya pagi paling indah . mana taknya , hampir enam bulan berlalu , baru ini pertama kali kita akan keluar sama-sama : )

terjaga dari tidur tadi , dinding , siling dan lantai kelihatan berwarna-warni . indah sungguh ! renung skrin henpon dan terdapat seketul morning kiss dari budak tuh *wink
wahh , indah betul pagi ini
sehinggalah pesanan yang kedua .
tiba tiba awan mendung berarak , petir menyambar , daun kering sana-sini , pusaran asap hitam menggila di empat-empat penjuru , hujan lebat , guruh berdentum .
tanpa sedar air mata saya jatuh setitis dua tiga empat lima enam tujuh lapan sembilan sepuluh titis . and so on .
bila terpandang kad birthday yang nak diberi kat budak kecik tu , airmata menitis lagi sebelas duabelas tigabelas empatbelas limabelas enambelas tujuhbelas lapanbelas sembilanbelas titis and so on .
takpa sayang , ada orang lain yang lebih perlukan awak kat luar sana .
biar rindu ini tersimpam kiut-kiut diam-diam dalam hati ini dulu : ')
bila rindu ada saja status jiwang yang nak diupdate .
bila rindu ada saja status karut yang nak diupdate .
bila rindu ada saja lagu sedih yang nak dicari di youtube .
bila rindu , ada saja entry dengan tajuk mood happy tapi isinya sedih .

saya cuma mampu tersenyum . demi kamu . saya juga sudah berjanji tak akan muncung muncung pada hari istimewa kamu . saya pegang janji itu . tolong jaga diri kamu yang kechik tu sepanjang kitiadaan saya bersama kamu . jangan sampai terbawa ombak rindu Pantai Merdeka pulak yaa .
saya cuma risau . sebab cuma kamu yang saya ada .
terima kasih untuk datang dalam hidup saya . terima kasih buatkan saya tersenyum .
terima kasih buatkan saya bahagia . terima kasih kerana bersabar dengan saya .
terima kasih sudi berkongsi suka duka sedih gembira dan mengarut bersama  saya .
. . kehadiran kamu terlalu bermakna dalam hidup saya . .




 
nah , ini untuk kamu . motif saya pilih lagu ini saya sendiri pun tak tahu .


kata Encik Mimpi . . .

Walaupun sebenarnya adakalanya kita berpura-pura dalam senyuman, tidak mengapa, kerana dalam masa yang sama kita sebenarnya sedang membelai hati kita supaya tidak bertambah sedih atau sakit. Kita juga tidak mahu menyusahkan orang lain untuk turut risau di atas masalah yang kita hadapi. Kita mahu orang disekeliling kita senang dengan kehadiran kita. Dan sudah pasti Allah akan membantu kita jika kita cuba membantu orang lain untuk merasa senang dengan kita.

Jadi, walau berat mana masalah atau kesulitan yang kita hadapi, usah mudah mengalah, dan hadapilah semuanya dengan senyuman ♥
 





H a p p y  S w e e t  E i g h t e e n , syg  ! !












No comments:

Post a Comment